Subject: FW: mnt nr 49 km1,53 Imavere TV projekt_TRAM nõuded_01.07.2024
From: "Arvo Veltri" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Wed, 3 Jul 2024 07:20:47 +0300

Tere Anne

Palun registreerida see muudetud projekt mulle, kooskõlastamise eesmärgil.

Varasem menetlus oli - 7.1-2/24/9548-1.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Tammekand Liis <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 2, 2024 1:31 PM
To: Arvo Veltri <[email-masked]>
Subject: Vs: mnt nr 49 km1,53 Imavere TV projekt_TRAM nõuded_01.07.2024

Tere!

Koostööd Järva vallaga otsustasime kasutada tänavavalgusutse masti M7 ning
sellega kaob ka ära asfalti taastamise vajadus.

Lisan kogu dokumentatsiooni muudatustega manuses.

Kuid siiski, kuna kõnnitee taastamisega on juba saanud toimetada, siis
puhtalt huvist sooviksin selle saada korrektseks. Kuigi nüüd selle vajadus
puudub, tahaksin selle teha õigeks juhuks kui kunagi hiljem on selle järgi
vajadus ning teada täpsemalt TRAM-i nõuetest. Seega lisan ka selle joonise
manuses, kui Teil on võimalik siis ootaksin sellele eraldi tagasisidet.

Lugupidamisega

Liis Tammekand

Projekteerija

Mobiil: +372 569 246 05

E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Aadress: Mõigu 3, Tallinn

 <https://enersense.ee/> www.enersense.ee

Meie privaatsuspoliitika, mis kirjeldab, kuidas me käsitleme klientide ja
partnerite isikuandmeid, on saadaval
<https://enersense.ee/privaatsuseeskirjad-kontaktisikute-jaoks/?_ga=2.1465
39828.1283715657.1711366377-853430236.1704804925&_gl=1*1jpjmqg*_ga*ODUzNDM
wMjM2LjE3MDQ4MDQ5MjU.*_ga_L80KG0RKFR*MTcxMTUzNTg4NC4xMjAuMC4xNzExNTM1ODg0L
jYwLjAuMA..> siin ja muud privaatsuspoliitikad on saadaval
<https://enersense.ee/>  www.enersense.ee

  _____

Saatja: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: esmaspäev, 1. juuli 2024 06:21
Adressaat: Tammekand Liis <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: mnt nr 49 km1,53 Imavere TV projekt_TRAM nõuded_01.07.2024

Tere

Teie joonisel (lisatud e-kirja)näidatud jalgtee katte taastamise pindala
S=2,43 m2 ei ole tõene arvestades jalgtee katte laiusega 2,4-2,5m, kaevise
põhi min 0,4m, varisemisnurk 530, astmed 0,3m (dreenkiht, killustik,
asfalt=0,9m.

Lisaks ristlõikejoonis, astmed, puudub varisemisnurk; dreenkihil piisab
filtratsioonimoodul 1,0, täide olemasolev või samaväärne, b väärus?, mis
on sügavus? Jne

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Arvo Veltri
Sent: Monday, July 1, 2024 6:05 AM
To: [email-masked]' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: mnt nr 49 km1,53 Imavere TV projekt_TRAM nõuded_01.07.2024

Tere

Puudu on jalgtee taastamise joonised, dokumendid. Sellest, et
asendiplaanil (plaaanidel on antud taastamise ulatus, m2 – ei piisa.

Lisaks allkirjastatud (30 mai) digidoc-s on joonisel

e-kirjas lisatud joonisel on

Mis on õige, palun vaadake materjalid üle ning eemaldage eksitavad ja
dubleerivad osad ning kindlasti lisage jalgtee taastamise osa.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Tammekand Liis <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 27, 2024 10:24 AM
To: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: mnt nr 49 km1,53 Imavere TV projekt_TRAM nõuded_26.06.2024

Tere, Arvo!

Saadan eile õhtul arutatud parandused ja kõik dokumendid uuesti manuses.

Lugupidamisega

Liis Tammekand

Projekteerija

Mobiil: +372 569 246 05

E-mail:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Aadress: Mõigu 3, Tallinn

 <https://enersense.ee/> www.enersense.ee

Meie privaatsuspoliitika, mis kirjeldab, kuidas me käsitleme klientide ja
partnerite isikuandmeid, on saadaval
<https://enersense.ee/privaatsuseeskirjad-kontaktisikute-jaoks/?_ga=2.1465
39828.1283715657.1711366377-853430236.1704804925&_gl=1*1jpjmqg*_ga*ODUzNDM
wMjM2LjE3MDQ4MDQ5MjU.*_ga_L80KG0RKFR*MTcxMTUzNTg4NC4xMjAuMC4xNzExNTM1ODg0L
jYwLjAuMA..> siin ja muud privaatsuspoliitikad on saadaval
<https://enersense.ee/>  www.enersense.ee

  _____

Saatja: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: kolmapäev, 26. juuni 2024 09:41
Adressaat: Tammekand Liis <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: mnt nr 49 km1,53 Imavere TV projekt_TRAM nõuded_26.06.2024

Liis Tammekand

Enersense Aktsiaselts  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Teie  30.05.2024

Meie  26.05.2024 nr 7.1-2/24/9548-1

Elektripaigaldiste projekti töö nr 05/24/008

kooskõlastamisest keeldumine riigiteede nr 49 ja

nr 15164 maaüksuste piirides Imavere külas

Järvamaal ning nõuete esitamine projektile

Olete Transpordiametile (TRAM) kooskõlastamiseks esitanud
elektripaigaldiste, madalpinge maakaablid (edaspidi tehnovõrgud) ehituse
ehitusprojekti, Enersense AS töö nr 05/24/008 „Imavere tänavavalgustuse
madalpingekaabel, Imavere küla, Järva vald, Järvamaa“ (edaspidi Projekt),
tööprojekti staadiumis.

Kooskõlastamiseks esitatud Projektis on ette nähtud ehitada tehnovõrgud
riigiteede nr 49 Imavere – Viljandi – Karksi-Nuia tee km 1,53 ja nr 15164
Imavere – Kiigevere tee km 0,0-0,1 Imavere külas Järva vallas Järvamaal.

1.       Projektiga kavandatav tegevus riigitee nr 49 Imavere – Viljandi –
Karksi-Nuia tee maaüksuste piires (teemaal):

-         Km 1,53 tehnovõrgud teemaal;

Tutvunud esitatud Projektiga ja võttes aluseks ehitusseadustiku (EhS) §
13, § 19, § 24, § 70, § 71, § 72, § 92, §§ 97, § 99 ning Transpordiameti
põhimääruse ei kooskõlasta Transpordiamet esitatud tehnovõrkude Projekti
ning esitame nõuded tehnovõrkude Projekti täiendamiseks  riigiteede
maaüksuste piirides (riigitee teemaal) ja tee kaitsevööndis (EhS § 99 lg
3):

Üldine nõue tehnovõrkude projekteerimisel riigiteede piirides on alltoodud
punktid 1-5:

1.       Projekt tuleb koostada vastavalt selle tehnovõrgu
projekteerimisnormidele ja riigiteede tee piirides Tee projekteerimise
normidele (EhS § 99 lg 4).

2.       Projekti koostamisel riigiteede piirides tuleb juhinduda
Maanteeameti tüüpnõuetest: „
<https://www.mnt.ee/sites/default/files/content-editors/Failid/Juhendid/pr
ojekteerimine/nouded_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0.pdf> Nõuded
tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded) , asub:
<https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#tehnovorgud>
https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#tehnovorgud .

3.       Kaevetöödel ja lahtiste kaevikute kavandamisel tuleb juhinduda
Tööinspektsiooni juhendist „Tööohutus ehitusplatsil“, asub:
<https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil>
https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil või
<https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#valdkonnaulesed-norm--2>
https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#valdkonnaulesed-norm--2 .

4.      Varisemisnurk millega me tehnovõrkude paigaldamisel kaevetöödel
piki teed nõustume (mitte järsem) on 1:3/4 (53°) eeldades A-tüüpi pinnast
vt „Tööohutus ehitusplatsil).

5.      Kavandades ehitisi (sh mastid, kapid jne) või rajatisi riigitee
piirides tuleb juhinduda  „Tee projekteerimise normid“ (EhS  § 99 lg 4)
lisast „Maanteede projekteerimisnormid“ (edaspidi Normid).

6.       Tööprojekt tugineb eelnevalt koostatud ehitusprojektide
staadiumitele ja peab andma selged ja üheselt mõistetavad tehnilised
lahendused ja tööprojekti joonis esitatakse mõõtkavas ja formaadis, mis
võimaldab selle mugavat kasutamist ehitusplatsil. (Nõuded
ehitusprojektile1; EhS § 13 lg 3).

7.       Teie projekti koosseisust puuduvad isikliku kasutusõiguse (IKÕ)
ala plaanid riigitee teemaal – palume lisada.

8.       Teie projektis on ette nähtud paigaldada tehnovõrk lahtise
kaevega jalgtee alla, kuid puuduvad jalgtee taastamise joonised (sh
materjalid jne)

8.1. Taastamise projektjooniste koosseisus palume esitada ristlõikejoonis
piki jalgteed:

2.	Jalgtee taastamisel arvestada jalgtee asfaltkattega AC8surf,
paksusega 5,0 cm.
3.	Arvestades ülaltoodud esitatud nõudeid ja varisemisnurkasid tuleb
teil arvestada jalgtee taastamise kaevikutel alltoodud geomeetriaga,
näidisega:

Katendikihtide astmetel oleme nõus 30 cm ja materjalide miinimumnõuded
palun võtke määrusest „Tee ehitamise kvaliteedi nõuded“ (EhS § 96 lg 3).

Juhime tähelepanu, et avalikult kasutatavate teede ja tänavate
projekteerimine ja korrashoid nõuab vastavat pädevust (EhS § 24).

Palume Projekti täiendada ja lisada vajalikud puuduvad materjalid ning
esitada uuesti kooskõlastamisele aadressil
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Tammekand Liis <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, May 30, 2024 4:53 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Imavere TV projekti kooskõlastus

Tere!

Koostöös Järva vallaga olen projekteerimas tänavavalgustuse kaablit
Imaveres.

Plaanis on paigaldada maakaabel 49 Imavere-Viljandi – Karksi-Nuia teele
kinnisel meetodil.

Lisasin joonise manusesse, millele palun kooskõlastust.

Küsimuste korral andke palun märku.

Liis Tammekand

Projekteerija

Mobiil: +372 569 246 05

E-mail:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Aadress: Mõigu 3, Tallinn

 <https://enersense.ee/> www.enersense.ee

Meie privaatsuspoliitika, mis kirjeldab, kuidas me käsitleme klientide ja
partnerite isikuandmeid, on saadaval
<https://enersense.ee/privaatsuseeskirjad-kontaktisikute-jaoks/?_ga=2.1465
39828.1283715657.1711366377-853430236.1704804925&_gl=1*1jpjmqg*_ga*ODUzNDM
wMjM2LjE3MDQ4MDQ5MjU.*_ga_L80KG0RKFR*MTcxMTUzNTg4NC4xMjAuMC4xNzExNTM1ODg0L
jYwLjAuMA..> siin ja muud privaatsuspoliitikad on saadaval
<https://enersense.ee/>  www.enersense.ee

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.